Hoe het begon

25 augustus 2022 - Ede, Nederland

22 september ga ik op weg naar Mexico. Daar ga ik een half jaar een DTS volgen van Jeugd met een Opdracht. Wat dit precies inhoudt en hoe ik erbij kom? Dat ga ik je vertellen.

Tijdens het proces van mijn studiekeuze maken (want ja voor mij was dat een heel proces :)), dacht ik na over wat ik in de toekomst wilde doen. Na lang zoeken, koos ik voor 'Internationale Ontwikkelingsstudies' in Wageningen. Ik schreef me in, maar had ook al heel lang de wens om een tussenjaar te nemen omdat ik graag een stukje van de wereld wilde zien. Het liefst wilde ik iets doen in Latijns-Amerika, maar ik kon niks geschikts vinden.

Aan Tafel
Het afgelopen jaar heeft mij veranderd op veel gebieden. Dankzij de jongerengroep uit mijn kerk, 'Aan Tafel' (Connect), ben ik ontzettend gegroeid in mijn geloof. Daar kwam ik pas achter toen ik afgelopen zomer op camping De Betteld kwam. Eindelijk durfde ik mezelf open te stellen voor God en ik kwam erachter dat Hij al die tijd al in mijn hart leeft. Ik kreeg het verlangen om meer te leren over God en over de Bijbel.

Dansen en zingen
Ik besloot eens onderzoek te doen naar Jeugd Met een Opdracht. Ik kende de organisatie al en ook het concept van een Discipelschap Training School (DTS). Een DTS is een bijbelschool waarop je meer leert over God en dit ook met anderen leert delen (evangeliseren en bemoedigen). Er zijn DTS'en gericht op allerlei soorten talenten en passies en ik zocht iets dat bij mij paste. Dat is iets met muziek, want van zingen en dansen word ik ten diepste het gelukkigst. Dansen deed ik vroeger als klein kind al voorin de kerk. En zingen doe ik de hele dag door. Sinds anderhalf jaar ben ik ook bezig met gitaar leren spelen en zelf muziek maken. Dat wil ik graag ook ontwikkelen om later in de kerk te zingen en spelen in de band.

Blauwe stipjes
Op de site van Jeugd met een Opdracht zocht ik op 'muziek' zodat ik alleen de DTS'en op de kaart te zien kreeg waar een programma was rond muziek.Op de site verschenen een stuk of 8 blauwe stipjes over de hele wereld waaronder eentje in... juist ja Mexico! Ik durfde nog niet te enthousiast te raken, maar LATIJNS AMERIKA. Ik klikte op het stipje en er stond bij 'Arts & Music DTS', ik kreeg een glimlach op mijn gezicht. Ik klikte op de link naar de site (https://www.ywamhola.org/artsmusicdts-2022 ), las wat de DTS inhield en de workshops die erbij hoorden. Ik kreeg tranen in mijn ogen en wist: dit is mijn DTS.

De grote uitdaging
Nu is mijn uitdaging om het geld bij elkaar te krijgen om ook wel degelijk echt te kunnen gaan. De lesperiode kost €2750,- de outreach (de zendingsreis waarin je het geleerde in praktijk brengt) kost maximaal €4500,- samen met een ticket van €1000,- is dat ongeveer 8000 euro dat ik moet zien op te halen. Ik werk in de Jumbo, houd allerlei  sponsoracties en vraag familie en vrienden om mij te steunen. Ik ben nu bijna op de helft maar er moet nog veel bij komen. Doe je mee? Mijn IBAN is: NL77 TRIO 2023 9992 94

Tot snel!