Huilen in de les

9 oktober 2022 - Ciudad de México, Mexico

Hola!

Deze week is het onderwerp 'Gods stem verstaan' en het ging het onder andere over 'Profetic Personalities'. Dit onderwerp raakte mij en opende mijn ogen naar een belangrijk deel van mijzelf wat ik eerder nog niet begreep, maar nu wel!

De 'Profetic Personalities'

Wat zijn Profetic Personalities? Letterlijk vertaald zijn dit profetische persoonlijkheden. Het zijn de verschillende manieren waarop God tot mensen spreekt. Hier zijn de verschillende heel kort beschreven:

1: 'The Knowers': De Weters hebben als het ware spirituele intuïtie. Ze weten, zonder bewijs wat er is of wat God van hun wil. Vaak hebben ze wijsheid gekregen om wat ze ontvangen van God op de juiste manier over te brengen. 

2: 'The Seers': De Zieners ontvangen beelden, visioenen en dromen van God. Ook ervaren ze veel Deja-vu's. De zieners hebben vaak een heel groot geloof en vertrouwen in God (faith). 

3: 'The Hearers': De Horenden horen de stem van God en weten dat het zijn stem is. Ze verwerken en overdenken heel veel. Ze hebben veel kennis gekregen van God en kunnen bevestiging geven aan anderen.

4: 'The Feelers': De Voelers voelen de emoties van God en van anderen. Soms wordt het ze teveel als ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Vaak weten ze zelfs niet eens wat ze voelen! Voor Voelers is bidden heel belangrijk en vaak ontwikkelen ze in tongen spreken omdat ze geen woorden hebben om hun gevoelens te begrijpen maar God begrijpt hen wel!

Ik zelf ben denk ik een Weter en Horende maar vooral een Voeler. 

Waarom moest ik huilen?

Afgelopen zomer op de christelijke camping De Betteld was er een dienst die ging over vergeving. Terwijl de dienst vorderde, voelde ik als het ware een deken steeds zwaarder op mij drukken en werd ik steeds emotioneler, totdat ik oncontroleerbaar huilend op mijn stoel zat. Ik wist niet waarom ik huilde maar ik kon het niet stoppen. Gelukkig werd er gebeden voor iedereen en het verdriet liep over in opluchting en vrede. Maar ik begreep nog steeds niet waarom ik zo moest huilen en waarom ik er niks tegen kon doen.

Toen we het donderdag over de Voelers hadden begreep ik eindelijk waarom. Ik voelde Gods verdriet voor wat de mensen om mij heen was aangedaan! In de les moest ik huilen omdat ik vervuld werd van opluchting, begrip en dankbaarheid. De realisatie dat ik een Voeler ben, van andermans emoties (wat ik al ongeveer wist) maar dus ook van de emoties van God, is het meest waardevolle dat ik tot nu toe over mezelf heb geleerd en dat is ook waarom ik dit zo uitgebreid deel. Nu ik dit weet, kan ik leren om met dit deel van mezelf om te kunnen gaan.

Boodschap voor jou

Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken die heeft geholpen bij het mogelijk maken van dit avontuur met God. Ik leer Hem beter kennen maar ook mijzelf! Wat ik hier leer, leer ik voor mijn leven. 

Wil je meer weten over de profetische persoonlijkheden? Meer kenmerken, adviezen over hoe je ermee om kan leren gaan of bijbel teksten die je kunnen ondersteunen? Stuur me alsjeblieft een berichtje of maak een afspraak met mij zodat we erover kunnen praten (eventueel als ik weer terug ben in Nederland). Ik vertel je er dolgraag over! Ik hoop dat ik hier tenminste 1 iemand net zo mee kan helpen. My arms are open!

Hasta la vista! 

Foto’s

6 Reacties

  1. Gerard Scheurwater:
    9 oktober 2022
    Mooi om te zien dat je je helemaal open stelt om te ontvangen en jezelf echt leert kennen.
    Ben benieuwd naar je wens en gave om anderen te bemoedigen.
    Weet dat er voor je gebeden wordt.

    Groetjes Gerard Scheurwater
  2. Marjolijn:
    9 oktober 2022
    Mooi om te horen..be blessed! Ik geniet ook van je foto's:)
  3. Merel ;):
    9 oktober 2022
    Wauw meid. WAUW. wat ontzettend mooi!! En interessant! Ik zou hier graag met je over verder willen praten! Mooi om die bevestiging in je hart te krijgen over dat wat je op de camping hebt mee gemaakt!
    Super gaaf schat <3
  4. Elianne:
    10 oktober 2022
    meid kom maar , ik wil alles horen. Wat mooi hoe je nu weet waarom je je zo voelt. Ik ben blij dat je dat heb mogen omtdekken. Ik heb denk ik hetzelfde dus dankjewel dat je dit hebt gedeeld<3 ik herken heel erg wat je allemaal zegt. LOVE❤️
  5. Frans van Hoffen:
    10 oktober 2022
    Lieve Elin, van morgen eerst je vader gebeld en gefeliciteerd. Hij zei al dat je een nieuw stukje had geschreven. Mooi hoor, zoals jij ontdekt hoe God bezig is in jouw leven en ook om je heen.mooi om te lezen.🙏
    🥰 van opa en oma.
  6. Andrew nolten:
    11 oktober 2022
    Beste Elin. Dit is een mooie getuigenis, die punten ga ik zeker gebruiken in een van mij. Zondag preken. Opa ban Merel B.