Zingen en ziek zijn

30 november 2022 - Ciudad de México, Mexico

Nou er zijn inmiddels al weer 2 weken voorbij, echt wat gaat de tijd toch snel. Ik kan haast niet geloven dat ik hier al meer dan 2 maanden ben. Er zijn natuurlijk weer een hoop dingen gebeurd en daar ga ik jullie leuk eens over vertellen!

Harp and Bowl

2 weken geleden appte Caleb dat hij onderweg was met de leraren van die week en dat hij een verrassing voor me had. Toen ze aankwamen zei 1 van de 2 op een verdachte manier hallo en ja hoor ze was NEDERLANDS. Nou ik was zo verbaasd, dit was de eerste Nederlander die ik zag in 2 maanden.

Die week hadden we een ontzettend interessant onderwerp, en opluchtend ook na al dat emotionele gedoe, namelijk 'Harp and Bowl', ook wel 'Prayer and Worship'. Nu snap je natuurlijk nog steeds niet waar ik het over heb. In het kort: we hebben geleerd hoe we spontaan en op elkaar reagerend konden aanbidden. Onze leraressen (Marja (NL) en Koral) kwamen vanuit de basis in Kansas-City, van de afdeling 1:11 (Maleachi 1:11) van het Prayer Room team, naar ons om ons speciaal in 1 week te leren wat zij daar doen en hoe wij dat ook kunnen doen. Dit hield in, heel kort door de bocht, dat we een bijbelvers hadden en waar we spontaan zinnen omheen bedachten om te zingen. Het was echt super leuk om te leren en het was zo tof toen ik aan het eind van de week automatisch zong! Er kwam iets uit mijn mond en zodra het eruit kwam dacht ik: 'wacht lag dat op mijn hart?', het was fantastisch!

Inner Healing

Deze week heb ik gevreesd voor een aantal weken lang, maar dat was nergens voor nodig. Ik had gedacht dat ik het mentaal heel zwaar zou krijgen door hoe iedereen zich zou voelen in de week, door alle lang verstopte dingen die naar boven zouden komen en door mijn persoonlijke processen.

In plaats daarvan heb ik het fysiek heel zwaar gehad, want ik was ziek! Ik had buikgriep en een luchtweginfectietje tegelijk; inner healing op een ander level! Voor de rest kregen we heel veel interessante theorie en verhalen over meisjes die uit het human trafficking systeem in Costa Rica zijn gered en verder worden geholpen. Aan het eind van de week kreeg ik ook een hele toffe profetie, namelijk dat God tot mij gaat spreken via vogels. Ik voel me nu echt een Disney prinses.

Hasta luego!

1. Frans van Hoffen:
    30 november 2022
    Even een reactie van je opa : Jij maakt daar heel wat mooie dingen mee zeg! Ik hoop dat er nog heel veel liederen bij jou naar boven komen! Beterschap en nog heel veel interessante belevingen wensen je oma en ik jou toe! Muchas bendiciones en Toros tus caminos!
  2. Frans van Hoffen:
    30 november 2022
    Lieve Elin. Ik ben iedere keer benieuwd naar je verhaal.Erg leuk om te lezen en wat super dat de tijd daar vlug gaat.dat betekent dat je het erg naar je zin hebt daar. Lieve groet🥰 van oma.
  3. Joeri van der Horst:
    27 januari 2023
    Haa topper! Mooie dingen gebeuren er daar. Vette zegen! En veel mensen vinden mij een vreemde vogel, dus goed opletten als ik tegen je spreek ;)