Voor Gods glorie

24 juli 2023 - Amsterdam, Nederland

De tweede week van het Worship and Prayer seminar in Amsterdam is inmiddels afgelopen. Ik leerde deze week meer over gebed en leerde een eigen liedje schrijven.

TWI

Deze week hadden we twee sprekers van Upper Room, een bekende organisatie die verschillende locaties van gebeds- en aanbiddingsruimtes heeft in de VS en India. We kregen les van Casey die vertelde vanuit haar ervaring als aanbiddingsleider en van de gebedsleider, Sarah. Het ging onder andere over de TWI-methode. Dit houdt in hoe je door God te bedanken voor wie Hij is (Thanksgiving) en vervolgens te aanbidden om wie Hij is (Worship) dicht bij Hem kan komen en kan bidden voor een bepaalde groep mensen (Intercession).

Bijbelmeditatie

Afgelopen twee weken hebben we ook veel lessen gehad over het bestuderen van de Bijbel en het belang ervan. Dus ben ik begonnen met mediteren op bijbelverzen. Ik kies een vers uit, of een deel van een vers en ga daar veel vragen over stellen om helemaal uit te vogelen wat er mee bedoeld wordt en welke diepere betekenissen erachter zitten. Ik ben begonnen met psalm 119!

Liedje schrijven

Ik heb een workshop gevolgd over songwriting en ben later in de week uitgedaagd om een liedje te gaan schrijven. Met een beetje hulp van een vriendin ben ik op gang gekomen en ik heb het nu bijna af! Morgen hebben we een open-mic middag en dan ga ik waarschijnlijk het lied spelen voor de mensen van de school!

Start van de laatste week

Vandaag was de eerste dag van de laatste week. En oh, wat een week belooft het te worden!

Deze avond hadden we aanbidding voor een les (de les was echt fantastisch trouwens maar daar vertel ik aan het eind van de week meer over!) en ik had al de hele dag het idee dat vandaag de dag was dat ik echt voor de Heer zou dansen. En ja hoor op een bepaald moment begon mijn hele lichaam te tintelen en werden mijn benen als spagetti. Ik wachtte totdat de muziek begon met opbouwen, ik trok mijn schoenen uit, ik liep de rij uit en ik dansde! Alsin.. IK DANSTE!

Aan het eind van de avond vertelde een vriendin van mij hoe erg ze geraakt werd terwijl ik dansde en een andere vriendin van mij vertelde hoe erg de zaal uit z’n dak ging op dat moment.

Het enige wat ik mij herrinner is dat ik volledig op ging in dansen voor God. Al mijn emoties die ik niet kan uitdrukken kwamen eruit. Ik liet mijzelf helemaal gaan. Voor Gods glorie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolijn:
    25 juli 2023
    Prachtig om je verhaal te lezen, hoe God door je heen werkt en dat je tot grote Zegen mag zijn😀
  2. Frans van Hoffen:
    25 juli 2023
    Heel mooi om je ontwikkeling mee te beleven en wat je allemaal leert en doet voor God.daar geniet ik ook van.Dikke🥰🙏van oma en opa.