Het roer om

28 juni 2023 - Ede, Nederland

Hallo allemaal!

De afgelopen maand heb ik een tijd gehad van veel bidden, praten en keuzes maken. Het was namelijk nodig mijn plannen aan te passen. De belangrijkste verandering is dat ik komend half jaar niet meer terug ga naar Mexico. Ik zal het uitleggen.

School van Aanbidding
Zoals ik een keer verteld heb, brandt er in mij een verlangen om meer met aanbidding te doen. De originele reden dat ik naar Mexico ging heeft met dit verlangen te maken. Toen ik vorig jaar een tussenjaar wilde nemen, dacht ik aan een School van Aanbidding bij Jeugd met een Opdracht. Ik kwam erachter dat om dit te kunnen doen ik eerst een Discipelschap Trainingsschool moest volgen.  Dus besloot ik er een te kiezen met een focus op muziek en zo kwam ik terecht in Mexico-Stad. Hier werd ik in een worship team geplaatst waarin ik veel kon groeien. Ook groeide mijn verlangen om er meer mee te doen. Op de basis in Mexico-Stad waren ze bezig met het plan om een SOW te starten komend jaar en ik wilde daar graag aan meedoen als die kwam. Maar tijdens mijn inschrijvingsproces werd mij verteld dat ik dit niet kan doen in mijn eerste jaar als vrijwilliger op de basis. Dit was een tegenvaller, maar het was niet het enige.

Opsplitsing
Ik hoorde dat de basis zich op gaat splitsen om locaties op te bouwen in andere gebieden. De mensen en activiteiten verplaatsten en verdelen zich over het land. Deze plannen zijn nu in de opstartfase en beginnen zich te ontwikkelen. Deze 'reorganisatie' maakte dat mijn tijd in Mexico er heel anders uit ging zien en ook veel onzekerder en lastiger werd. Ik heb veel gepraat met mijn ouders en natuurlijk met God en ik besloot na veel wikken en wegen niet te gaan.

Schotland
Ik ben eerst aan het werk gegaan in Ede om geld te verdienen en eens rustig na te denken over hoe nu verder te gaan. Ik wilde echt graag een School van Aanbidding doen en ging op onderzoek uit. Na wat zoeken, vond ik er een in Schotland die niet alleen gericht is op muziek maken en op zang, maar ook op dansen en kunst! Wie mij kent, zal snappen dat dit mij erg aansprak. Tijdens deze school is er namelijk de ruimte om bezig te gaan met het ontwikkelen van mijn zangstem, bespelen van de gitaar, het schrijven van liedjes en natuurlijk met groeien in leiderschap en karakter. Ik besloot contact te zoeken met de mensen op de basis en ik kreeg een hele leuke reactie. De leider van de school blijkt zelfs een Nederlander te zijn. Ik besloot mij op te gegeven en wacht nog op toelating. Deze school start op 21 augustus en loopt tot 21 december zodat ik op tijd terug thuis ben voor Kerst en oud en nieuw!

En Mexico dan?
Mijn toekomst in Mexico is nog onzeker. Het land blijft een bijzonder plekje in mijn hart hebben en hopelijk kan ik er later nog naartoe. Voorlopig blijft mijn blog nog 'elininmexico' heten, ik doe dat omdat ik aan iedereen vertel dat dit de naam is. Maar eigenlijk is het omdat ik nog niet uitgevonden heb hoe ik het moet veranderen :)

Tot snel!

Elin

1. Gina van de Kamp:
    28 juni 2023
    Hoi Elin,
    Mooie en nieuwe plannen voor jou! Ik hoop en bid dat je aangenomen word.
    Groetjes Gina