Terugblik laatste week

8 augustus 2023 - Zelhem, Nederland

Graag deel ik nog een paar dingen uit de laatste week van het Worship and Prayer seminar (inmiddels een week geleden). Want ook in de laatste week is God ontzettend in mij aan het werk gegaan. Ik had namelijk best wat vragen.

Favoriete quotes
We kregen les van een koppel uit Zuid-Afrika die vertelden over hun werk in YWAM Muizenberg. Ze werken daar in de Prayer Room en hebben ook geholpen met het opzetten van een gebedshuis in Congo. Ze vertelden hoe aanbidding plaats krijgt in de missies. Hier zijn een aantal van mijn favoriete quotes van deze week:

'Laat niks eindigen in gebed, maar laat het altijd daar beginnen.'

'God is meer toegewijd aan jouw roeping dan jij ooit zult zijn.'

Open mic
Op dinsdag hadden we een ‘open mic’. Dat betekent dat je aan iedereen kon laten horen welke nummers je had geschreven tijdens de lessen. Ook ik had een lied geschreven! Het gaat over hoe je God kunt ontdekken in de mooie dingen om je heen. Deze heb ik opgevoerd en iedereen vond het super mooi en was er heel positief over.

'I was made for..'
De aanbidding in deze week was echt op zijn hoogtepunt. God sprak ontzettend veel door alle tijden van worship en door alle lessen. Op donderdag hadden we van 6 uur ‘s ochtends tot 5 uur ‘s avonds continu aanbidding en gebed. Ik was rond 6 uur ‘s ochtends al in de ruimte om te helpen met opzetten en ik ben de hele dag daar gebleven. Halverwege de middag stelde ik in mijn gebed naar God een aantal vragen die mij bezig houden. Bijvoorbeeld waarom Hij mij, en de mensheid, gemaakt heeft. Ik vroeg me af wat de reden was, zou het zijn (om heel erg vanuit menselijke redenen te denken) omdat Hij zich verveelde? Of omdat Hij aanbeden wilde worden? Deze vragen verzwaarden mijn hart omdat ik helemaal niet zo over God wilde denken, maar het was iets wat ik mij al langere tijd afvroeg. Waarom heeft God mij gemaakt?

Het antwoord drong in het laatste uur van die dag tot mij door. We zongen 'I was made for love' en er was zo'n vreugde in de ruimte. Toen nam de van de aanbiddingsleider even het moment om te benadrukken wat we zongen en ik besefte: Ik ben gemaakt voor liefde! God heeft ons gemaakt zodat Hij van ons kan houden, zodat wij van Hem kunnen houden en zodat we van elkaar kunnen houden! We zijn gemaakt voor liefde, om het te ervaren en om het uit te dragen naar de wereld om ons heen.

En nu?
Momenteel ben ik op de Betteld in Zelhem voor een korte vakantie met mijn gezin en om tijdens bij Royal Adventure week leiding te geven aan een groep tieners. Daarna ben ik nog een paar dagen thuis en ga dan naar Schotland!

Tot later!

P.S.: Wil je foto's en video's zien van deze 3 weken? kijk dan op mijn instagram: @elinvhoffen

1. Frans van Hoffen:
    8 augustus 2023
    Je bent weer Heerlijk bezig Elin! Waar je ook bezig bent en waar je reis ook heen gaat: Ga met God en Hij zal met je zijn! En bedenk steeds: ‘ God heeft je altijd de weg gewezen:
    overvloedige vreugde in Zijn nabijheid;
    Een lieflijke plek aan Zijn zijde, voor altijd!’
    Psalm 16:11 ❤️
    Dit geldt voor élk gelovig kind van God!
    Hartelijke groet van opa van Hoffen.