Dinner for breakfast

24 september 2022 - Mexico-Stad, Mexico

Vanochtend zijn we naar een restaurantje geweest voor de verjaardag van Jeanell en dit is wat ik gegeten heb:
Linksonderin zie je een gekleurd doekje, daaronder zitten mais tortillas (van die kleine) om tacos te maken. Want hier in Mexico eten ze tacos niet met die gekke knapperige voorgevormde gevallen die we kennen als tacos in Nederland, nee officieel is dat dus met mini tortillas. Toen ik vertelde dat wij andere dingen tacos noemden was iedereen die ik dat vertelde ook echt geschokt :).
Nou op die taco doe je dan een beetje van de rode saus die in het midden van de tafel staat. Deze is vrij pittig maar ik vond het wel te doen. Dan doe je er stukjes kaas op en daarop vlees wat je in de schaal ziet rechts, dat zit in een soort marinade, soep achtig wat het ook lastiger maakt om te eten want dan komt er allemaal sap uit je taco dus je gaat er helemaal onder zitten! (tenminste ik)
Hier kan je dan nog een beetje limoensap over doen. De rest doopte het geheel ook nog eens in hun soep, maar dat vond ik een beetje ver gaan :)) en ik ben ook niet de grootste fan van soep dus ik heb dat niet besteld.
Oh en voor het geval je het nog niet doorhad, dit was ons ontbijt! Ze noemden het wel een ‘hungover breakfast’ dus het is geen standaard hier in Mexico, maar het was een speciale gelegenheid en dit is een favoriet restaurant van de leiders dus daarom kozen we hiervoor. En of het lekker was? Absoluut!

Dinner for breakfast

Deze foto werd gemaakt op 24 september 2022 in Mexico-Stad, Mexico met een Apple Iphone Se (2nd Generation).