Terug van weggeweest

27 februari 2023 - Ede, Nederland

Hallo allemaal! Daar ben ik dan eindelijk weer met een nieuwe blog. Ik heb zoveel te vertellen! De afgelopen 2 maanden was ik op outreach. We gingen met het team naar andere gebieden in Mexico om daar te evangeliseren en kerken te ondersteunen met van alles en ik ga proberen die 2 maanden samen te vatten!

Afronding Lecture Phase

In de laatste 2 weken van Lecture Phase voor outreach hadden we de onderwerpen 'Biblical Worldvieuw' (wat mij persoonlijk niet erg aansprak) en 'Holy Spirit' en dat was een van de beste weken van het DTS, misschien wel de beste. Ik heb zoveel geleerd, onder andere in tongen spreken en profeteren, wat erg van pas kwam op outreach!

Oaxaca

Onze eerste locatie voor outreach was een schattig typisch Mexicaans dorpje in de staat Oaxaca, genaamd Pinotepa. Daar verbleven we in het huis van een pastoor. We hielpen hem met aanbidding, preken en heel veel bidden voor en praten met de mensen uit de kerk! Ook hebben we muurschilderingen met een christelijke boodschap gemaakt op verschillende locaties in Pinotepa.

De grootste uitdaging in deze locatie was voor mij op het gebied van taal. Ik sprak totaal geen Spaans en in de kerk was er 1 persoon naast de pastoor die een beetje Engels sprak! Dus ik moest aan het begin altijd een van mijn leiders vragen om voor mij te vertalen, maar na 2 weken al was ik enigszins in staat om een gesprek te voeren met de mensen! En hoe is dat mogelijk vraag je je af? Ik heb 1 reden: God.

Veracruz

De tweede locatie was een stad aan de oostkust van Mexico, genaamd Veracruz, in de staat Veracruz. Eigenlijk zaten we officieel in het aangrenzende dorpje genaamd Boca Del Rio (=mond van de rivier, want er loopt een grote rivier doorheen) maar we gingen ook vaak de stad in voor evangelisatie. Op de eerste dag al werd ik zo blij van Veracruz, de temperatuur op dat moment was heerlijk, al brandde de zon mijn huid weg, en we zaten naast de zee! De stad is echt prachtig, typisch Mexicaans met alle leuke gekleurde huisjes maar wel echt een stad, totaal anders dan Pinotepa. Ons werk hier bestond uit een hele hoop schoonmaken, evangelisatie en aanbiddingsavonden 3 keer in de week.

De grootste uitdagingen hier voor mij waren energie (ik sliep erg weinig en slecht vanwege waar en hoe we sliepen) maar vooral ook spirituele strijd! In Veracruz is het demonische erg aanwezig en de hekserij is extreem actief. Het was aan het begin een beetje onder de rader, maar later werd het bij mij veel aanweziger en overduidelijk door boze dromen, weerstand in het gebied van bidden voor mensen en spreken en door gevoelens van angst en ongemak in bepaalde plekken. Gelukkig heb ik God bij mijn zijde, die veel sterker is dan dit alles en Hij hielp mij hier doorheen en Hij troostte mij wanneer het me allemaal teveel werd.

God heeft mij echt laten zien dat Hij altijd bij mijn zijde is en dat Hij voor mij zorgt. Ik wil aan jou vertellen dat Hij dat Hij ook bij jou is en of je het merkt of niet, dat Hij voor je zorgt. Hij gaat altijd met je mee en Hij beschermd je!

Terug in Nederland

Ik ben nu al ongeveer een week weer terug in ons gezellige kikkerlandje en ik heb iets leuks mee te delen. Ik laat mij komende zondag 5 maart dopen! Bij deze ben jij, beste lezer, welkom in de evangelische gemeente De Schuilplaats in Ede (Otterloseweg 18A). De dienst begint om 10:30. Ik zou het leuk vinden als u komt!

En tot slot.. wees maar niet betreurd, dit is absoluut niet het laatste wat je van mij hoort!

Hasta luego <3

1. Gina van de Kamp:
    27 februari 2023
    Wat een mooie belevenissen heb jij gehad met God aan je zijde. Wij hopen er zondag bij te zijn! Lieve groetjes
  2. Robert en Yolande hoekstra:
    3 maart 2023
    We hopen je te zien en getuigen van je geloof in onze liefdevolle Heer a.s. zondag……❤️ (Robert en Yolande)