De eerste...

24 september 2022 - Mexico-Stad, Mexico

Er is pas een dag voorbij, maar ik heb al zo veel meegemaakt en zo veel leuke mensen ontmoet! Afgelopen dagen waren er een hoop eerste dingen en daar ga ik jullie vandaag wat over vertellen.

De eerste vlucht alleen
Donderdag middag vloog ik weg vanuit Schiphol en donderdagavond kwam ik aan in Mexico-stad, maar vergis je niet: het was 12 uur vliegen. Gelukkig werd ik heel goed verzorgd door KLM, oprecht het eten wat ze serveerden was echt lekker en kwam altijd als geroepen! Ik zat in het rijtje met een vriendelijk Frans koppel, naast de vrouw die geen Engels sprak. Gelukkig kon haar man wel wat verstaan en begreep ze me wel vaak met gebaren en glimlachjes. Ook zat ik bij het raam, als je het mij vraagt de beste plek, waardoor ik lekker naar buiten kon kijken. Zo vlogen we bijvoorbeeld over Schotland en de huisjes ver beneden glommen als zilver. De dorpjes zagen eruit als kleine glimmende zilveren meertjes. Ook mijn eerste blik op Mexico-stad was fantastisch, helemaal omdat de zon net aan het ondergaan was.

De eerste avond
Mijn eerste ontmoeting met de mensen van de basis was echt top. Iedereen was super attent en geïnteresseerd. Ik heb direct kennis gemaakt met de staff van mijn DTS en ook met een Duits meisje genaamd Tabea, voor de rest waren er nog geen mensen van mijn DTS maar wel heel veel anderen! Ik hield het op een of andere manier ook vol om pas om half 12 te gaan slapen oftewel in Nederland half 7...

De eerste dag
De activiteiten op mijn dag begonnen om 11 uur (omdat het mijn eerste dag was hoefde ik nog geen corvee te doen in de ochtend) met "God leads". We zaten met iedereen van de basis die aanwezig was in een gemeenschappelijke ruimte onder de kerk. Ik merkte dat het wel even wennen was hoe alles eraan toeging. Dan ineens begon iemand een lied te zingen en dan begon iemand ineens iets te vertellen Ik voelde me echt ontzettend nieuw omdat ik geen idee had wat ik moest doen en wat er allemaal gebeurde.

Na die bijeenkomst ben ik met Tabea en een Amerikaans koppel naar Walmart gegaan. Echt zo gek is dat, 1 super grote mega store waar ze letterlijk alles hebben wat je maar hebben wil en dan van alle verschillende dingen ook heel veel soorten. De man, Frank een Amerikaanse Mexicaan van 60, en vrouw, Jeanell een Amerikaanse van 46, waren super vriendelijk en vonden het heel gezellig dat ik meeging. Het leukste was om Frank en Jeanell beter te leren kennen. Ik weet nu al dat zij echt de mamma en pappa van de groep gaan worden. Ze hebben mij later verteld dat ik altijd naar ze toe kan komen als er iets is. Het zijn echt schatten van mensen!

In dezelfde ruimte waar we de dag begonnen, eindigden we deze ook met een worshipavond. In het midden van de ruimte staan de mensen die een muziekinstrument bespelen met een snoer van kerstlichtjes eromheen (de enige verlichting omdat de grote lampen uitgaan) en daaromheen de andere mensen. Mijn basis is bilingual dus alles gebeurt in het Engels en in het Spaans en zo dus ook de aanbidding. We begonnen met een aantal Engelse nummers en sloten af met Spaanse nummers. Tot mijn grote verbazing lukte het mij om mee te zingen! Ik had dan wel geen idee van wat ik zong aangezien mijn kennis van het Spaans zo ongeveer van hola tot gracias gaat, maar het was wel echt mooi! Ik hoop dat ik steeds beter Spaans leer zodat ik over een tijdje weet wat ik zing.

Tot mijn blijdschap heb ik geen last van een jetlag of het hoogteverschil maar ik ben wel erg moe dus ga nu lekker slapen.

Hasta luego!

1. Oma van Hoffen.:
    24 september 2022
    Lieve Elin, wat kun jij leuk vertellen zeg.
    Een gave die ik nog niet ken. Er komen er vast nog meer(gaven)👍😘🙏
  2. Gina van de Kamp:
    24 september 2022
    Hoi Elin, je kan inderdaad boeiend vertellen.
    Je neemt ons helemaal mee in jouw naar Mexico, heerlijk! Geniet van een mooie tijd daar! Groetjes Gina
  3. Lisette Bonk:
    24 september 2022
    Haha geweldig dit! Ik hoor het je allemaal vertellen. Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet met volle teugen
  4. Lenie Teeuwen:
    24 september 2022
    Wat leuk geschreven, hele mooie tijd daar!
    Groetjes van Lenie Teeuwen (tante van je moeder en zus van oma Koornneef)
  5. Manuel:
    24 september 2022
    Oh wat een leuke blog Elin 😘Manuel!!!
  6. Merel ;):
    25 september 2022
    Oooo elin wat ontzettend leuk om te lezen!! Ik kan niet wachten om meer van jou nieuwe wereld in mexico te gaan horen. Ik kan hier nu al zo van genieten :) Keep it up girlll 💁🏽‍♀️✨💖
    (En ja stiekem mis ik je ook een beetje)
  7. Marjolijn:
    25 september 2022
    Wat een mooi verhaal, wens je een allerbeste tijd daar, enjoy!!
  8. Marjon:
    25 september 2022
    Klinkt als intensief en goed begin! We kijken samen met je uit naar het vervolg
  9. Elianne:
    27 september 2022
    zozozo Elin meeeiid wat ben ik toch trots man … ik zie jou daar gewoon lekker genieten, super leuk. En wat kan je idd leuk vertellen ik vind het echt super leuk om dit te lezen. Meid veel plezier en Ik bid dat God je mag aanraken in Jezus naam amennnn.💖